Όταν έχω εσένα, μπορώ να ονειρεύομαι ξανά, ανοίγω μες στη θάλασσα πανιά, και πιάνω μες στα χέρια μου, τον κόσμο να τον φτιάξω.

Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2016

Κολοκυθόπιτα, γλυκιά με πορτοκαλί κολοκύθα

Φτιάχνω πολλές πίτες το χειμώνα, μας αρέσουν , ειδικά οι αλμυρές, Τόσα χρόνια όμως έτρωγα αλμυρή  πίτα αλλά μια γλυκιά δεν έφτιαξα ποτέ. Μόνο όταν έφτιαχνε η μητέρα μου έτρωγα.Οι πίτες μου αρέσουν,  γιατί είναι ένα πολύ ωραίο και χορταστικό  σνακ για πρωινό ή σαν σνακ  στη δουλειά στο σχολειό ή για τα απογεύματα μας
Αυτή τη φορά αποφάσισα και είναι η πρώτη φορά που επιχείρησα να φτιάξω γλυκιά κολοκυθόπιτα από πορτοκαλί  κολοκύθι. Η πεθερά μου φύτεψε φέτος στο χωριό και είχε αρκετές και πήρα 3 μεγάλες κολοκύθες. Αρχικά έκοψα τη μια και οι άλλες 2 διακοσμούν το τραπεζάκι έξω στο μπαλκόνι. Δεν παθαίνουν τίποτα αν μείνουν έτσι για ένα εξάμηνο.
Επιχείρησα και έκοψα αυτό το μεγάλο κολοκύθι και πραγματικά δυσκολεύτηκα πολύ. Θέλει αντρικό χέρι να την κόψει , και μετά να την κόψει σε πιο μικρά κομμάτια, ώστε  να μπορώ  να την καθαρίσω . Πραγματικά μου βγήκαν τα χέρια και είχα και μερικά ατυχήματα στα χέρια γιατί δεν είναι και πολύ εύκολη στο καθάρισμα και μετά στο τρίψιμο, αλλά στο τέλος άξιζε.
θα σας πω τι χρειάστηκα για να την φτιάξω και κάποια μικρά μυστικά της μητέρας μου, που  την κάνουν ιδιαίτερη. Δυστυχώς πρώτη φορά την επιχείρησα και επειδή φοβήθηκα μήπως κάτι δεν παει καλά και κάτι στραβώσει την έκανα στο μικρο ταψί. Τελικά έπρεπε κατευθείαν στο μεγάλο  να την κάνω
Την πέτυχα, όμως δυστυχώς βγήκαν μόνο 8 κομμάτια, και ήδη φάγαμε το απόγευμα και οι τρεις μας , φάγαμε και το πρωί και τελείωσε. 



Τι χρειαζόμαστε:

1 κιλό κολοκύθι πορτοκαλί τριμένο
2 φλυτζάνες ζάχαρη{καστανή και άσπρη}
1 φλυτζάνα λάδι, εμείς βάζουμε ελαιόλαδο
1 κ.γ. κανέλα
1 κ.γ. αλάτι
1 πακέτο φύλλα για πίτες 
100 γρ καρύδια


Πώς το κάνουμε:
Τρίβουμε το κολοκύθι στο ρεντέ 
Το ανακατεύουμε με το αλάτι και το αφήνουμε να σταθεί περίπου 15 λεπτά,
αμέσως μετά το στραγγίζουμε από τα υγρά του,{μην πετάξετε τα υγρά του, θα μας χρειαστούν αργότερα}
κατόπιν ρίχνουμε τη ζάχαρη  την κανέλα και τα καρύδια και ανακατεύουμε καλά να πάνε παντού.
Λαδώνουμε το ταψί μας και βάζουμε το πρώτο φύλλο, το αλείφουμε με λάδι και μετά απλώνουμε το επόμενο, 6 φύλλα κάτω 6 φύλλα πάνω.
Κάνουμε την ίδια διαδικασία για όλα τα φύλλα και στο τελευταίο λαδώνουμε από πάνω και ρίχνουμε και λίγο από το ζουμί που έβγαλε το κολοκύθι με τα δάχτυλα μας {έχει δυνατό άρωμα η πιτα μετά από αυτό το ράντισμα} και το βάζουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς στις αντιστάσεις για 45 περίπου λεπτά, βλέπουμε βέβαια και πόσο ροδίζει η πίτα μας και κανονίζουμε και με το μάτι την ώρα γιατί όλοι οι φούρνοι δεν ψήνουν το ίδιο.
Μόλις ψηθεί την αφήνουμε να κρυώσει και μετά την απολαμβάνουμε!


μιαμ μιαμ, 





 Γιώτα

2 σχόλια:

  1. μμμμμμ......σήμερα έφτιαξα κι εγώ μαρμελάδα κολοκύθα μήλο και την αγαπημένη κολοκυθόσουπα του γιού μου...που δεν του λέω ότι είναι κολοκύθα γιατί θα μου πεί μπλιάααααχχχ μόνο και μόνο επειδή δεν του αρέσουν τα κολοκύθια!! Του λέω ότι είναι καροτόσουπα...και έτσι αδειάζει το πιάτο του αμέσως!! Λατρεύω κολοκύθα!! Θα δοκιμάσω και τη συνταγή σου!!

    ΦΙλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη !

Πρόσφατες αναρτήσεις