Όταν έχω εσένα, μπορώ να ονειρεύομαι ξανά, ανοίγω μες στη θάλασσα πανιά, και πιάνω μες στα χέρια μου, τον κόσμο να τον φτιάξω.

Κυριακή, 14 Ιουνίου 2015

Iστορίες για....πάνες

Όλα αυτά που θα σας πω μου ακούγονταν ένα εξάμηνο πριν σαν όνειρο απατηλό. Η ιδέα ότι ένα παιδί 2 και 2.5 χρονών θα μπορούσε άνετα να μάθει να χρησιμοποιεί το γιογιό ή την τουαλέτα σε λίγες μέρες μου ακούγονταν η όλη διαδικασία εκμάθησης δύσκολη , απίστευτη και χρονοβόρα.

Τον περασμένο Σεπτέμβρη ακριβώς 2 χρονών ο Γιάννης αποφάσισα να κάνω μια απόπειρα να του βγάλω τη πάνα , άκουγα ιστορίες από μαμάδες, διάβαζα στο ίντερνετ, και λέω δεν μπορεί, θα γίνει και στο δικό μας το παιδί, 2 χρονών τα περισσότερα είχαν κόψει την πάνα ! Το δικό μας το παιδί γιατί;

Βασικά εγώ δεν αγχώθηκα, αλλά όταν οι περίγυροι μου, μου την λένε αρχίζεις και νιώθεις άσχημα και εσύ, ότι κάτι δεν κάνεις σωστά!





Ξεκίνησα το Σεπτέμβρη να του βγάζω τη πάνα για 1 ώρα την ημέρα, 3 μέρες κράτησε όλο αυτό το μαρτύριο για το παιδί. Αφού ακόμη δεν ήταν έτοιμο να υποστεί αυτή τη διαδικασία! Μου κατούρησε όλο το σπίτι, χαλιά πλακάκια καναπέδες κρεβάτια! Εντάξει είπα αυτό ήταν όλο! Το παιδί δεν ήταν έτοιμο κάθε μια ώρα του έφευγαν πάνω του, και χωρίς να θέλει το γιογιό! Δεν μπορούσε να ελέγξει τους σφιγκτήρες τους.Το άφησα και είπα ας περάσει ο χειμώνας ας γίνει 2.5 χρονών και θα προσπαθήσω πάλι!



7 μήνες μετά ήρθε η δεύτερη προσπάθεια !

Όλο αυτό το διάστημα του έλεγα ότι ήρθε η ώρα να βγάλουμε την πάνα, ότι πλέον μεγαλώσαμε και ότι θα πηγαίνουμε τουαλέτα όπως εμείς οι μεγάλοι..Τουλάχιστον όλο το χειμώνα το εμπέδωσε καλά! Αρχές Μαΐου και αφού έχω σηκώσει και έχω πλύνει όλα τα χαλιά , ήμασταν έτοιμοι για το μεγάλο βήμα
Από βραδύς του είπα του μικρού μου, ότι αύριο θα είμαστε χωρίς πάνα ! Έτσι και έγινε. Σηκώθηκε το πρωί και γυρνάει και μου κάνει <<όχι μαμά πάνα, στο γιογιό τσισα>>! Τον έβαλα στο γιογιό και μέχρι και ο μικρός μου αγχωθηκε κοιτώντας, το πουλάκι του και λέγοντας μου << δεν κατουράω μαμά >> του έλεγα δεν πειράζει θα προσπαθήσουμε σε λίγο.
Μετά από μισή ώρα πάλι τον έβαλα στο γιογιό, πάλι τα ίδια...<<ουφ μαμά δεν κατουραει το πουλάκι>>.



Δεν πειράζει του έλεγα θα προσπαθήσουμε πιο μετά! Τελικά αφού καθίσαμε κανα 2 φορές ακόμη, τα καταφέραμε, και η χαρά μας ήταν μεγάλη, και φυσικά έπρεπε να τον επιβραβεύσω με αυτό το μεγάλο βήμα!


Με αυτοκόλλητα και μια σοκολάτα! Το ίδιο το απόγευμα, τον πήγα βόλτα στις κούνιες, και φυσικά χωρίς πάνα. Ο σύζυγος διαμαρτύρονταν ότι τον βάζω κατευθείαν στα βαθιά! Που λέτε πήγαμε στις κούνιες έπαιξε 2 ώρες χωρίς να του φύγει σταγόνα! Γυρίσαμε στο σπίτι και η πρώτη μέρα στέφθηκε με επιτυχία. Το βράδυ του έβαλα πάνα να χαλαρώσει και αυτός, και από αύριο πάλι τα ίδια θα κάναμε...



Την επόμενη μόλις σηκώθηκε κατευθείαν μου είπε <<μαμά όχι πάνα>>

και έτσι το μωρό μου, από μόνος του, μου ζήτησε να παει στο γιογιό! Και πάλι βγήκαμε βόλτα στην παιδική χαρα και πάλι γυρίσαμε στεγνοί.Έτσι πέρασαν 3 μέρες χωρίς πάνα κατά την διάρκεια της ημέρας που ήταν ξύπνιος. Την 4 ήμερα δεν του έβαλα πάνα κατά την διάρκεια του μεσημεριανού ύπνου και εκεί τα πήγαμε πολύ καλά! Για κάθε ενδεχόμενο, είχα από κάτω σελτεδάκι , αν τυχόν του φεύγαν τσίσα να λέρωνε το σελτσεδάκι!



Την 5η μέρα πήγαμε και μια βόλτα και με το αυτοκίνητο 15 λεπτά διαδρομή χωρίς πάνα και εκεί τα πήγαμε μια χαρά! Τουλάχιστον κόψαμε την πάνα την ημερήσια, και το βραδινό θα έρθει και αυτό σιγά σιγά


             
ακόμη και στο σπίτι διαβάζοντας λογοτεχνικό χωρίς πάνα

Και πριν μια εβδομάδα που πήγαμε μια εκδρομή απόσταση 2 ωρών με το αυτοκίνητο και εκεί μια χαρα τα πήγε..

Άντιο πανα.... Τώρα σαν παθούσα και εγώ μπορώ να σας δώσω μικρά μυστικά, για το κόψιμο της πάνας .Είναι μικρά τρικ που σίγουρα βοηθούν το παιδί.


-πρώτον και κυριότερο, πάρτε μαζί σας το παιδί σας και αγοράστε εσώρουχα με τους αγαπημένους τους ήρωες είναι ένα μεγάλο τρικ για τα παιδιά
-εκείνες τις 4 -5 μέρες πρέπει να είμαστε αποκλειστικά με το παιδί , αφιερωμένοι στο παιδί και να μην το μοιράζουμε στη γιαγιά και στις θείες, Τουλάχιστον να μην κάνουμε πισωγυρίσματα! Να είμαστε εκεί να το στηρίξουμε!
-Ξεκινάμε αποφασιστικά! Όταν λέμε πετάμε τις πάνες , τις πετάμε, και όχι μια μέρα χωρίς πάνα και την επόμενη με πάνα. Το παιδί μπερδεύετε
-Στην αρχή μόνο εμείς καταλαβαίνουμε πότε θέλει τσισα το παιδί.Επίσης μπορεί να είναι διστακτικό στην αρχή, όταν το δούμε να θέλει να κάνει τσισα τον πηγαίνουμε εμείς στο γιογιό και όχι να το διστάζουμε να παει μόνο του.Μεις θα το στηρίξουμε, εμείς θα καθίσουμε δίπλα του, να πούμε αστειάκια , εμείς θα πούμε τραγουδάκια και εκεί να δείτε χαρές και πανηγύρια.
-Επιβραβεύστε το, με αυτοκόλλητα, με σοκολάτα, ,με ένα αυτοκινητάκι. Θα χαρεί
και αν το παιδί σας κόψει την πάνα, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το παραμελήσουμε , και να περιμένουμε να παει να κάνει μόνος του τσισα !Εννοείται ότι χαλαρώνουμε στην επίβλεψη αλλά πρέπει να του το υπενθυμίζουμε. Ξεχνιούνται τα μικρά μας
και τέλος αν κάποια στιγμή του φύγουν πάνω του δεν χρειάζονται φωνές και τσιριδες, απλώς μια επίπληξη να καταλάβει ότι το θέμα είναι σοβαρό!


-Και κάτι άλλο, να ακούτε ιστορίες από άλλους γονείς, αλλά μην τα παίρνεται και πολύ στα σοβαρά αν το δικό σας το παιδί αργήσει κάπου! Δεν γίνεται όλα τα παιδιά να είναι πρώτα σε όλα.

Αυτά τα λέγω για να τα ακούσω και εγώ.










Φιλικά Γιώτα

3 σχόλια:

  1. καλημερα και καλη εβδομαδα! ευχομαι να περνας ομορφα και να διασκεδαζεις! να εισαι παντα καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα λάβω πολύ σοβαρά υπόψιν τις συμβουλές σου! Καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φιλάκια στον Γιαννάκη σου!!! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη !

Πρόσφατες αναρτήσεις