Όταν έχω εσένα, μπορώ να ονειρεύομαι ξανά, ανοίγω μες στη θάλασσα πανιά, και πιάνω μες στα χέρια μου, τον κόσμο να τον φτιάξω.

Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2015

Μαρμελάδα φούρνου κεράσι

Φέτος που ο μικρός μου μεγάλωσε και τρώει πλέον τα πάντα και ότι τρώμε και εμείς το δοκιμάζει και αυτός είπα να είμαι λίγο πιο συνεπής στην κουζίνα από άποψη, να κάνω σπιτικά επιδόρπια, σνακ, γλυκά, πίτες, Γιατί τόσα χρόνια μια χαρά ήταν το Σούπερ μάρκετ και τα fast food! Αποφάσισα να φτιάξω μαρμελάδα, σπιτική, του αρέσει πολύ να τρώει το πρωί μια φέτα ΄μαρμελαδα..Τι καλύτερο η μαρμελάδα να είναι σπιτική από μια έτοιμη με πολλά συντηρητικά! 
Την δοκιμή την έκανα πριν 15 μέρες με φράουλες , ήθελα να δω το αποτέλεσμα, και αφού δικαιωθηκα σε αυτή την απόφαση, είπα αυτή τη φορά να φτιάξω μαρμελάδα κεράσι, Γενικά ότι φρούτο εποχής υπάρχει τώρα αυτή τη  περίοδο καλό είναι να το εκμεταλλευόμαστε..
αυτή τη περίοδο έχω κολλήσει με τα κεράσια  Γλυκά, νόστιμα και θρεπτικά, τα κεράσια είναι από τα πολυτιμότερα καλοκαιρινά φρούτα. Όπου ακούτε πολλά κεράσια, λοιπόν, να κρατάτε μεγάλο... καλάθι!
Κόκκινα, τραγανά και ζουμερά, δροσίζουν τον ουρανίσκο μας και γλυκαίνουν τη γεύση μας τους καλοκαιρινούς μήνες! Από τότε που θυμάμαι τον εαυτο μου, θυμάμαι οτι είναι, ήταν και θα είναι τα αγαπημένα μου φρούτα και δυστυχώς κρατάνε πολύ λίγο μόνο ένα μήνα! Τα κεράσια ....

  • Είναι πλούσια σε β-καροτένιο, ένα αντιοξειδωτικό που έχει φανεί ότι ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος. Μάλιστα, τα κεράσια είναι πλουσιότερα σε β-καροτένιο συγκριτικά με το καρπούζι, τα ροδάκινα και τις φράουλες. 
  • Είναι από τα πλουσιότερα φρούτα σε φλαβονοειδή, που έχουν καρδιοπροστατευτική δράση. 
  • Έχουν σημαντική περιεκτικότητα σε κάλιο, που συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της πίεσης.



Προχτές πήγα στη Λαϊκή Της θερμής και είχε αυτά τα πεντανοστιμα ολοκάθαρα, τραγάνα και ζουμερά κεράσια! Πήρα ανάμικτα δεν ήθελα να είναι όλα ζουμερά, γιατί θα έβγαινε πολύ γλυκιά, έτσι διάλεξα μισά τραγανά και μισά ζουμερά, 3 κιλά παρακαλώ , 
Δείτε πως γυαλίζουν, Αφού τα ξέπλυνα και έκοψα τα κοτσάνια ξεκίνησα να τα καθαρίζω, δηλαδή να βγάζω τα κουκούτσια,! Τα ζουμερά έβγαιναν πολύ εύκολα τα κουκούτσια , λίγο τα πατούσες και έβγαινε το κουκούτσι, τα άλλα τα πιο σκληρά χρειαζόμουν μαχαίρι, 
αφού τα καθάρισα , δυστυχώς δε έχω ζυγαριά κουζίνας , ήμουν περίεργη να δω το καθαρό βάρος από τα 3 κιλά..Τα έβαλα στο multi και ίσα ίσα να πολτοποίησα...


έριξα πάνω 750 γραμμάρια ζάχαρη, και αυτή μιση καστανή και μιση ασπρη, Και επειδή την εφταιχνα πρώτη φορά και δεν μπορούσα να υπολογίσω αν είναι πολύ η ζάχαρη η λίγο, το άφησα έτσι και είπα ότι θέλει ας βγει
Θα σας πω μόνο έβγαλαν πάρα πολύ ζουμί και κολυμπούσαν μέσα στο ταψί, έτσι μετά από μια ώρα στους 200 βαθμούς τη στράγγισα και την ξανά έβαλα στο ταψί για άλλη  μια ώρα στους 180 βαθμούς! Σύνολο 2 ώρες και βγήκε αυτή η υφή...έριξα μισό λεμόνι μέσα στο ταψί και την άφησα έτσι στο πάγκο μέχρι να απορροφήσει ..η τελική μορφή είναι αυτή

Μετά , εγώ είχα ετοιμάσει πολλά βάζα γιατί νόμιζα ότι θα έβγαινε πολύ μαρμελάδα, αλλά τελικά βγήκαν 3 μικρά βαζάκια, το ένα 250 γραμμάρια και τα άλλα από 150 γραμμάρια..με το ζόρι φθάσαμε στο μισό κιλό..

και ορίστε έτοιμη η σπιτικη μας μαρμελάδα


6 μυστικά για σπιτική μαρμελάδα


Τα φρούτα που θα διαλέξουμε, θα πρέπει να είναι φρέσκα και πολύ καλά πλυμένα.
2. Η αναλογία ζάχαρης/φρούτων είναι 1:1.  Δηλαδή για 1 κιλό φρούτα χρειαζόμαστε 1 κιλό ζάχαρη (αν μειώσουμε την ποσότητα της ζάχαρης, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στη συντήρηση της μαρμελάδας,  γιατί η ζάχαρη είναι το φυσικό συντηρητικό της). Μπορούμε να μειώσουμε την ποσότητα της ζάχαρης, σε περίπτωση που τα φρούτα που θα χρησιμοποιήσουμε, είναι πολύ γλυκά και ώριμα. Οπως και στη δικη μας περιπτωση
3. Η κάθε δόση μας, δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 3 κιλά
4. Για κάποια φρούτα, θα πρέπει να προσθέσουμε την πηκτίνη (μία ουσία που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά ). Με την προσθήκη της πηκτίνης,  μειώνεται  ο χρόνος παρασκευής της μαρμελάδας και η ποσότητα της ζάχαρης. Τα φρούτα που περιέχουν λιγότερη πηκτίνη είναι, οι φράουλες, τα ροδάκινα, τα  κεράσια και τα βερίκοκα.
5. Θα πρέπει να αποστειρώσουμε τα δοχεία που θα χρησιμοποιήσουμε. Τα αφήνουμε για 10 λεπτά σε καυτό νερό και τα στραγγίζουμε.
6. Διατηρούμε τα δοχεία σε ξηρό και σκοτεινό χώρο. Το χρονικό όριο της κατανάλωσης, δεν πρέπει να  ξεπερνάει τους 12 μήνες.



δοκιμάστε το .





Φιλικά Γιώτα

2 σχόλια:

  1. Την είχα δει και στην Ελπίδα με φράουλες αλλά δεν έτυχε ακόμη να την δοκιμάσω. Πρέπει όμως γιατί είναι πολύ ωραία συνταγή.
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ευχαριστώ για την επίσκεψη !

Πρόσφατες αναρτήσεις